Imprenta de biblias Brasil



Follow us - Síguenos en:

Lord, Disturb Me


Lord, Disturb Me
Prayer By Pastor Marvin Williams
I follow the Radical Rabbi named Jesus, but I am too safe, too comfortable, too undisturbed.
I hang the 'Do Not Disturb' sign on the door of my life because I don't like my comfort, safety and status-quo living being interrupted by the turbulence of big dreams, the deep waters of radical obedience, the rough seas of suffering, and the dark nights of uncertain adventures.

The other day, I ran across a prayer, written by Sir Frances Drake (explorer and naval pioneer during the Elizabethan era), that disturbed me. This prayer affected my
spiritual equilibrium so much, that I want to share it with you, in hopes that it will disturb you like it did me.

Don't just gloss over the words; sit with it for a minute and then spend some time, dissecting and parsing its content. Then ask
God to help you identify "smooth sailing" areas of your life. Next, ask him to disturb the places in your life where you are safe, comfortable, undisturbed.

Here's the
prayer:

Disturb us, Lord, when we are too well pleased with ourselves, when our dreams have come true because we have dreamed too little, when we arrive safely because we have sailed too close to the shore.

Disturb us, Lord, when with the abundance of things we possess, we have lost our thirst for the waters of life; having fallen in love with life, we have ceased to dream of eternity; and in our efforts to build a new earth, we have allowed our vision of the new heaven to dim.

Disturb us, Lord, to dare more boldly, to venture on wider seas where storms will show your mastery; where losing sight of land, we shall find the stars. We ask you to push back the horizons of our hopes; and to push us into the future in strength, courage, hope, and love.


I know I have been sailing too close to the shore lately and I am asking Jesus to disturb me to action.


In what areas have you become too comfortable and need to pray: "Lord, disturb me?" In what areas in your life have you been
traveling too close to shore and need to pray: "Lord, disturb me?"
 
Scripture Of The Day:
  "You shall walk after the Lord your God and fear Him, and keep His commandments and obey His voice; you shall serve Him and hold fast to Him."Deuteronomy 13:4 -


Follow us - Síguenos en:

Sepa en qué parte del mapa están sus seguidores gracias a Internet

Según IVÁN LUZARDO, de REDACCIÓN TECNOLOGÍA del periódio del tiempo Diversos servicios en la Web permiten ubicar la posición del individuo en un mapa, al igual que ver la de personas cercanas.

El aumento de teléfonos móviles en el mercado con sistema de posicionamiento global (GPS), sumado a la oferta variada de mapas en estos dispositivos y al crecimiento de conexiones de banda ancha móvil han permitido que prosperen servicios de geolocalización, que le permiten al usuario detectar de manera precisa su ubicación geográfica y verla reflejada en un mapa.

De esta manera, la persona solo tiene que ingresar a un sitio desde su celular -incluso hay servicios para hacerlo desde el PC- y esperar que el aparato revele su posición para luego compartirla con otras personas a través de Internet.

Los creadores de estos servicios destacan varias ventajas de dichas herramientas, entre las que se encuentran la posibilidad de compartir información con otros usuarios, poder contactar a conocidos y amigos según su cercanía geográfica y servir de fuente de contenido para la conformación de otros sitios con datos útiles para más internautas.

Para las iglesias es una herramienta muy interesante 
porque le permite a los líderes conocer la zona geográfica 
donde hay mas concetración de personas, 
para guiar sus campañas de evangelización
o para definir la logística de convocatorias masivas a eventos.

Según la compañía de investigaciones Gartner, en el 2009 los usuarios de servicios de localización llegaron a 96 millones y se espera que la cifra crezca a 526 millones para el 2012. La firma ubicó los servicios de este tipo en el segundo lugar del listado de aplicaciones que serán líderes en el 2012, esto debido a que los usuarios las verán como de alto valor por su aporte en aspectos como productividad, entretenimiento e interacción en redes sociales.

Para Gartner, la única vía para estos servicios será crecer, en vista de la alta disponibilidad de celulares con GPS y las tiendas de aplicaciones para sistemas operativos móviles. Así mismo, predice que, en los próximos 4 años, en Norteamérica y Europa, entre el 40 y el 50 por ciento de los usuarios los utilizarán.

Sin embargo, estos servicios no son los favoritos de la mayoría. Mientras que algunos evitan pertenecer a ellos, pues no quieren que otras personas conozcan su ubicación, críticos de la industria han puesto en evidencia la capacidad que tendrían de invadir la privacidad de las personas, al publicar información sensible.

Esto, dicen expertos, se suma al descuido de los navegantes al dar a conocer, sin los debidos cuidados, datos personales como dirección, teléfono o correo electrónico. Al respecto, a comienzos del 2010 se conoció el caso del sitio 'Please Rob Me' (por favor, róbame), el cual mezclaba información de la red social Twitter y el servicio de geolocalización FourSquare para informar de manera precisa, sin consentimiento del usuario, en qué lugar se encontraba.
Desde el computador

El servicios de localización de Google, llamado Latitude (latitude.google.com), funciona en teléfonos móviles con la aplicación Google Maps y también desde el computador.
Para ello, el usuario debe tener una cuenta de usuario de Google e ingresar a iGoogle (www.google.com/ig). Desde allí es posible ver el mapa y ubicar, de forma manual, el lugar en el que se encuentra la persona para que los demás lo vean.


Los servicios
FourSquare - www.foursquare.com
Disponible para la gran mayoría de sistemas operativos de celulares como iPhone, BlackBerry, Android y Palm.
Zhiing - www.zhiing.com
Según se promociona el sitio, es una forma rápida y fácil de ubicar gente y lugares en el lugar en el que se encuentre el usuario. Su objetivo es crear una red de personas que utilice el servicio.
BrightKite - www.brightkite.com
Permite ver dónde están los amigos, descubrir lugares que estén cerca e incluso conocer otras personas que se encuentren alrededor. Es posible conectar BrightKite con redes sociales como Facebook y Twitter para que allí también aparezcan los mensajes que se envíen.
Loopt - www.loopt.com
Herramienta útil para conectarse con otras personas, ver lugares interesantes y acceder a listados de eventos en la zona donde esté el individuo. La mayor parte de sus usuarios está en E.U.
 
Si quieres conocer mas información buscanos en Twitter o Facebook.

La efectividad del marketing en Twitter

Según el portal Marketing Directo.com una investigación realizada por la consultora Edison Research demostró la efectividad del marketing en Twitter, una red que estaba en entre dicho ya que muchos consideraban que tenía problemas a la hora de convertir la notoriedad en impulsos de compra concretos.

Según el estudio publicado por eMarketer, la ventaja fundamental de Twitter es que casi la mitad de sus usuarios son seguidores de una marca, en comparación con el 16% de otras redes sociales, lo que hace a estos cibernautas un target especial para las marcas.

En este sentido, Twitter aporta algo que las marcas no pueden pagar en otras plataformas y es la prescripción, dado que sus usuarios son mucho más propensos a seguir los comentarios de otros y a actuar en consecuencia.

En una próxima nota, les seguiremos hablando de las inmensas posibilidades de negocios que tenemos con las redes sociales.

Satan Hates Life / Satan odia la vida

Satan Hates Life


En el año 2007 el ministerio Lifechurch.tv llevó a cabo una campaña publicitaria bien agresiva con el eslogan: Satan Hates Life. Les comparto la información de la creativa estrategia de Gospel Marketing. Está en inglés!

Lifechurch.tv launched a new billboard campaign recently that's pretty creative. I've seen billboards for churches before and I've liked, well, none of them. This might change my mind. The time spent behind the wheel is definitely a great time to try and set people's mind on Christ, as they drive (hopefully) without too many distractions. I've just never seen it done in a way that was either thought-provoking or non-threatening. Check out the whole campaign.

Churches Create Gas Company

Some churches in Germany have gas. And they're looking to compete with local companies to help the community deal with sky-high energy prices. Here's what the chairman of the society of churches had to say:
"At first we want to concentrate on supplying gas to our parishes and to charitable and social organizations here in Baden-Wuerttemberg. If that works out well, we'll be glad to welcome others from outside who will increase our purchasing capacity."
So how do they do it? They simply work with gas suppliers and cut out the middle man to provide cheaper gas. They're in this for charity, not for windfall profits.

I guess 10% off your gas bill is a good incentive for church membership, but going head-to-head with local business might be a bit foolish. I don't know whether to call genius or foolery on this one, but I wouldn't be too upset if a local church could give me a good deal on gasoline. 
(link via Monday Morning Insight)

Do you want to kow strategies about Gospel Marketing, visit: GospelMarketing.org

Ministry vs. Business


How does your church toe the line between business and ministry? Some churches are corporate wannabes, other churches are rebels against a corporate mindset, but here was a school of thought I found interesting.
Google, in a completely unrelated search, took me to What Every Non-Profit Can Learn From a For-Profit (Powerpoint or HTML). Those of you eager to learn from the corporate world are probably salivating just from reading the title. Well, it's an outline from the CEO of Kanakuk Kamps regarding the way they run their organization, and it's got some pretty great gems. 

Here are a few regarding business and ministry:
  • Kanakuk's "mix" is 51% ministry and 49% business
  • All decisions must follow this commitment
  • Ministry is fueled by business operations, not dependent on donations
  • Business is always second to a ministry application
Tanks again to churchmarketingsucks.com

Church Saves $268,000 By Going Green


The First Baptist Church in Springdale, Ark., which has about 6,000 in attendance on Sunday mornings, implemented an energy savings plan in the last year and managed to save $268,000. The plan involves simple, practical things like shutting off the lights, powering down computers at night and turning down the thermostat over night.

"We tell our [staff]: Hey, act like you're at home," says Ben Mayes, the church's executive leader of finance, explaining how simple the changes are. "I think biblically, you're called to be good stewards of what God blesses you with, and I think that's the underlying reason why you do it."

A few things we can learn:
  • They partnered with a company called Energy Education. Churches partnering with things can be a huge win and a great show of what God calls us all to.
  • They focused on two types of stewardship. This is an issue about the environment and the economy. This encourages people who care about each of these things. (Although, of course, people will still find a way to get upset.)
  • They taught. They did this, but they let their members and other church know about it to spread the word that they can help too.
  • They made sacrifices. The thermostat settings changed throughout the week (but not on Sunday), and people cut back. This helps make the goal personal and, in a small way, encourages people to live a life of sacrifice.
In the end it's easy money saved in a tight economy that can be used for something more important. And it communicates your church's priorities. Remembering to turn off the lights to do more missions--that's good marketing. (via Monday Morning Insight)

Do you want to kow strategies about Green Marketing, visit: http://thegreenmarketing.blogspot.com/